Terapia SI
Cykliczne zajęcia z dzieckiem opierające się na indywidualnym planie terapeutycznym opracowanym na podstawie wcześniej przeprowadzonej diagnozie. Zajęcia zazwyczaj trwają około 50 minut. Są dostosowane do możliwości i potrzeb dziecka. Terapia z punktu widzenia dziecka jest zabawą. W rzeczywistości jednak dziecko jest cały czas prowadzone przez terapeutę, w kierunku aktywności dostarczających mu najbardziej pożądanych bodźców.
Na terapię z zakresu integracji sensorycznej zapraszamy dzieci, które posiadają diagnozę również z innych placówek czy ośrodków.
Diagnoza SI z opisem
Cykl 3 spotkań, podczas których terapeuta dokonuje szczegółowego wywiadu z rodzicem oraz poddaje dziecko Pełnej Diagnozie Rozwoju Procesów Sensorycznych. Badanie oparte jest na Testach Południowokalifornijskich, Obserwacji Klinicznej oraz obserwacji dziecka podczas spontanicznej i kierowanej zabawy.
Podczas ostatniego spotkania rodzic otrzymuje pisemnie opracowaną, obszerną diagnozę z dokładnym jej omówieniem. Przygotowywane są również zaleceniami do pracy z dzieckiem w domu (dieta sensoryczna), ewentualnie zalecenia do placówki, do której dziecko uczęszcza.
Konsultacja SI
Konsultacja jest skierowana do wszystkich dzieci, których rodzice nie mają pewności czy trudności z jakimi boryka się ich dziecko wynikają z deficytów w przetwarzaniu sensorycznym czy może źródło ich leży gdzie indziej. Jest to forma badania przesiewowego.
Spotkanie opiera się na wstępnym wywiadzie z rodzicem, obserwacji dziecka pod kątem zgłaszanych trudności. Ponadto terapeuta ocenia proces rozwoju SI oraz zwraca uwagę na ogólne funkcjonowanie sensoryczne dziecka. Konsultacja kończy się ustnym przekazaniem informacji zwrotnej rodzicowi, przekazaniem zaleceń do pracy z dzieckiem (jeśli takie będą konieczne) i strategii dalszego postępowania.
Konsultacja SI z opisem
Konsultacja jest skierowana do wszystkich dzieci, których rodzice nie mają pewności czy trudności z jakimi boryka się ich dziecko wynikają z deficytów w przetwarzaniu sensorycznym czy może źródło ich leży gdzie indziej. Jest to forma badania przesiewowego.
Spotkanie opiera się na wstępnym wywiadzie z rodzicem, obserwacji dziecka pod kątem zgłaszanych trudności. Ponadto terapeuta ocenia proces rozwoju SI oraz zwraca uwagę na ogólne funkcjonowanie sensoryczne dziecka. Konsultacja kończy się przekazaniem informacji zwrotnej rodzicowi, przekazaniem zaleceń do pracy z dzieckiem (jeśli takie będą konieczne) i strategii dalszego postępowania.
Na tej podstawie zostaje stworzony i przekazany opiekunowi dokument podsumowujący spotkanie oraz zawierający spostrzeżenia terapeuty.Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych
Terapia skupia się na czynnikach, które wpływają na rozwój ruchowy i ma na celu wspieranie naturalnych procesów rozwoju poprzez ruch oraz specjalne techniki, które pomagają w lepszym działaniu mózgu. Terapia oparta na metodzie MNRI®. Pierwsza wizyta trwa około 50 minut, kolejne (w zależności od potrzeb) od 30 do 50 minut.
Więcej na temat integracji odruchów dynamicznych i posturalnych można przeczytać tutaj.
Integracja bilateralna
Terapia bilateralna to rodzaj terapii, która polega na angażowaniu obu stron ciała (prawej i lewej) w różne aktywności w celu poprawy koordynacji i integracji pracy obu półkul mózgowych. Celem terapii jest wspieranie rozwoju umiejętności motorycznych i poznawczych poprzez wykonywanie ćwiczeń, które angażują obie ręce, nogi lub strony ciała jednocześnie.
Więcej na temat integracji bilateralnej można przeczytać tutaj.
Terapia ręki
Terapia ręki jest indywidualnie dobraną terapią ruchową, skupiającą swe działania przede wszystkim na górnych kończynach oraz obręczy barkowej, lecz swym zasięgiem obejmującą również całe ciało. Jej celem jest usprawnianie motoryki małej, czyli ruchów precyzyjnych dłoni i palców. Trwa około 45-50 minut.
Więcej na temat terapii ręki można przeczytać tutaj.